A weboldal cookie-kat használ, amik abban segítenek, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsuk.  Elfogadom
Termékek Menü

Ismerd meg Te is Őket! 8. rész: EsküvőBrigád.hu

Csodaszappan: Honnan jött a név (EsküvőBrigád) és az ötlet a portál létrehozására?

Flóra, EsküvőBrigád: Az EsküvőBrigád indulása abszolút személyes történet. Amikor a vőlegényem megkérte a kezem, aznap este elkezdtem az esküvőszervezést (szerintem ezzel mi nők sokan így vagyunk:), viszont már a szervezés elején sok problémába ütköztem. A helyszínkeresést vettem előre, hiszen a helyszíntől függ szinte minden más. Hetekig bújtam a Google-t, megnéztem minden gyűjtőoldalt, amit csak találtam, és egy idő után mindig ugyanazok a helyszínek köszöntek vissza, olyan volt, mintha körbeértem volna rajtuk. Mi viszont egy viszonylag alacsony költségkerettel indultunk neki az esküvőnek, a 20 ezer/fő és afeletti ajánlatokat egyből el kellett vetnünk, így viszont nem maradt semmi, és egyre reménytelenebbnek éreztem a helyzetet.
Ezután elkezdtem Facebookon, blogokon és hasonló helyeken keresgélni, itt viszont nem könnyű kiigazodni, és ha valami jó infót sok fáradságos munkával végre sikerül kikukázni, akkor az biztos, hogy soha többet nem találjuk meg újra. Innen jött az ötlet, hogy építsünk egy szolgáltató-adatbázist, ahol mindenféle szolgáltató mindenféle árkategóriában megtalálható, nem csak a közép- és felső árkategóriások. Mivel vőlegényem weboldalkészítő (és én is egyre többet segédkezem a weboldalak készítésében és kezelésében), így mi magunk el tudtuk készíteni az oldalt, munka után, hétvégén. A technikaibb feladatokért Geri a felelős, a tartalomért és a könnyebb, oldalszerkesztési munkákért pedig én. Az EsküvőBrigád azóta is egy szerelemprojekt, a saját tapasztalatainkkal, megszerzett tudásunkkal és persze a befektetett munkánkkal igyekszünk megkönnyíteni a többi Menyasszony és pár számára a szervezést.
A néven rengeteget gondolkoztunk, olyan nevet kerestünk, ami azt sugallja, hogy az oldal olyan teljeskörű segítséget nyújt a Menyasszonyoknak, mint a barátnők vagy a koszorúslányok csapata, akiket az angol „Team Bride”-nak szokott hívni. Ezt a csapatszellemet és támogató hozzáállást igyekeztünk kifejezni, így jött az EsküvőBrigád.

Csodaszappan: Az oldalatokon számos hasznos program (esküvőtervező, benne vendéglista rendszerező és ültetési rend tervező, költségkalkulátor, italkalkulátor) található. Mik az eddigi tapasztalatok a menyasszonyok visszajelzései alapján? Melyik a legnépszerűbb alkalmazás?

Flóra, EsküvőBrigád: A legnépszerűbb alkalmazásunk egyértelműen az esküvői költségkalkulátor. Nem csoda, hiszen egy esküvő ára annyi mindentől függ, hogy nagyon nehéz még csak a kereteket is elképzelni, főleg úgy, hogy a szolgáltatók nagy része nem árulja el a honlapján az árakat. A költségkalkulátor mellett az esküvői italkalkulátort és az esküvőtervező munkafüzetünket is sokan használják, és örömmel látom, hogy rengetegen olvassák a blogunkat. Munka után, esténként néha nehezen veszem rá magam az írásra, de így, hogy látom, mennyi Menyasszony merít innen ötletet, sokkal könnyebb:)

Csodaszappan: Készültök ezeken kívül új funkciókkal?

Flóra, EsküvőBrigád: Igen, egy részük már el is készült, csak még nem kapcsoltuk be őket, mert ezek mind olyan funkciók, amikhez nagy közösségi jelenlétre van szükség. Az egyik ilyen a piactér, ahol használt esküvői ruhák, dekorok, kiegészítők, és mindenféle esküvővel kapcsolatos dolog cserélhet majd gazdát. A másik ilyen közösségi funkció a fórum, ahol a gyakran ismételt kérdéseket, kérdésköröket tervezzük átláthatóbbá tenni. Ennek a lényege az lenne, hogy ha valakinek kérdése van, felteheti ugyanúgy, mint Facebookon, viszont később ez a kérdés és a válaszok visszakereshetők, kérdéskörökbe rendezhetők, így nem tűnnek el a süllyesztőben úgy, mint egy Facebook-csoport esetében.

Csodaszappan:  Széleskörű szolgáltatói adatbázist hoztatok létre, ezzel is segítve a menyasszonyoknak a tökéletes szolgáltató megtalálását. Ki és hogyan kerülhet fel ebbe az adatbázisba?

Flóra, EsküvőBrigád: A szolgáltató adatbázisba gyakorlatilag bármilyen esküvői szolgáltató bekerülhet, aki teljesíti az alábbi feltételeket:
Aktív szolgáltatók, tehát nem 10 éve elhanyagolt weboldallal és profillal rendelkeznek, hanem látszik, hogy az idei évben is vállalnak esküvőt.
A honlapjukon/Facebook oldalukon szerepelnek információk az esküvői szolgáltatásukról. Erre azért van szükség, mert Menyasszonyként igencsak megterhelő például végignézni több száz étterem ajánlatát, és mindegyiket megkérdezni, hogy nem vállal-e véletlenül esküvőt is. Ez rengeteg feleslegesen kidobott idő és energia. Ezért csak olyan szolgáltatókat jelenítünk meg, akik esetében biztos, hogy vállalnak esküvőt is. Ez nemcsak a helyszínekre igaz, hanem a fotósokra, ruhaboltokra, ékszerboltokra, és minden más szolgáltató kategóriára is (például ha egy fotós meg sem említi a honlapján az esküvői fotózást, „csak” másfajta referenciaképeket tesz fel, akkor nem jelenhet meg az adatbázisban, csak ha beépítette az oldalába ezeket az információkat).
Nincs a feketelistán. A feketelistát Menyasszonyok visszajelzései alapján vezetjük, és azok kerülnek rá, akik etikátlan módon jártak el párokkal. 

Csodaszappan:  Viszonylag új trend, hogy az esküvőre készülő pár külön esküvői weboldalt hoz létre. Mire jó, kinek ajánljátok és miért érdemes esküvői weboldalt létrehozni?

Flóra, EsküvőBrigád: Az esküvői weboldal egy kivételesen praktikus esküvői meghívónak felel meg. Praktikusabb, mint egy szokványos papír/fizikai meghívó, mert:
Bármikor változtatható a szöveg és a képek.
Nem porosodik, nem veszíthetik el a vendégek, nem fogja a kukában szemétként végezni.
Nem kell egyesével mindenkivel személyes találkozót szervezni a meghívó átadására (ami főleg most a járvány alatt nagy könnyebbség), egyszerűen meghívhatjuk a vendégeket egy videóbeszélgetés formájában is (vagy akár Messenger üzenetben).
A visszajelzéseket sem egyesével kell kockás füzetbe gyűjteni, hiszen az oldalon található visszajelző űrlap segítségével minden választ a saját email címünkre kapunk meg.
Rengeteg információ ráfér, ami egy átlagos meghívóra nem – annyi mindent írunk rá, amennyit csak szeretnénk.
A visszajelző űrlapon rákérdezhetünk a vendégek ételallergiájára, szállásigényére és bármi másra, senkinek nem kell egyesével észben tartani a kérdéseket és a válaszokat, hiszen csak ki kell tölteni az űrlapot, és a pár emailben megkap minden információt.
Végül, de nem utolsósorban 38 fő feletti vendéglétszám esetén olcsóbb is, mint a hagyományos papírmeghívó!
Annak ajánljuk, aki:
  • Szereti egyszerűsíteni az életét, azon belül is az esküvőszervezést.
  • Nem szeretne felesleges szemetet termelni, közel áll hozzá a környezettudatosság és a zero waste elv.
  • Szeretné egy személyes, egyedi meghívóval lenyűgözni a násznépet.
  • Nem ragaszkodik a papírhoz és a tollhoz, szereti használni a digitális technológiát.
  • Több olyan vendéget szeretne meghívni, akikkel nem gyakran találkozik és/vagy akik messze laknak tőle.
  • Szeretne lehetőséget arra, hogy a meghívó szövegén később változtasson (vagy akár a dátumon, helyszínen, a jelen helyzetben erre is gyakran szükség van).

Csodaszappan:  A koronavírus teljesen átírta a korábbi esküvői trendeket (kisebb létszámú rendezvények, alternatív helyszínek stb.). Ti mire számítotok 2021-ben?

Flóra, EsküvőBrigád: 2021 szerintem a kisebb, családiasabb, szabadtéri esküvők éve lesz. Ez a vonal már 2020-ban is megerősödött, érthető okok miatt, hiszen a korlátozások és az egészségügyi veszélyek is a vendéglétszám korlátozása és a szertartás szabadtérre kihelyezése mellett szóltak. Az este 8-as korlátozás is felforgatta az esküvőket (és szegény Menyasszonyok idegrendszerét); ha ez marad, akkor sok délelőtti/kora délutáni esküvőre számíthatunk. Aki 2020-ban már egyszer (vagy akár többször) elhalasztotta az esküvőjét, az idén már nagy valószínűséggel akkor is megtartja, ha kisbalták potyognak az égből, ami érthető, hiszen van egy határa annak, amit egy Menyasszony idegei még el bírnak viselni:) Ezekből születnek gyakran a kisebb esküvők, csak polgári szertartással, és az egyházi csúszik, amíg a körülmények lehetővé nem teszik.
A szabadtéri esküvők amúgy is egyre inkább teret nyertek, de most a körülmények miatt még feljebb törnek. Egyre több olyan példát látok, hogy a pár a saját hátsó kertjében tartja meg az esküvőt, és otthon oldják meg a sütést-főzést is, ez a trend is erősödhet, ha a korlátozások és a vírus velünk maradnak. Ezek az esküvők egyébként olyan családiasak és meghittek tudnak lenni, hogy egészen más élményt nyújthatnak, mint egy 100-200 fős „igazi” lagzi; a tavalyi és idei évet akár úgy is nézhetjük, mint egy lehetőséget arra, hogy visszatérjünk az esküvő „egyszerű, de nagyszerű” változatához, csak a szükséges elemekkel és emberekkel, és felismerjük ennek a fajta esküvőnek a szépségét. Ha pedig hiányérzetünk marad, akkor később bármikor megtarthatjuk az „igazi” nagy esküvőt, és legalább nem is egy, de két legszebb napja lesz az életünknek:) Egyébként az én esküvőm is idén lesz, júniusban, így abszolút átérzem a bizonytalanságot, mi úgy készülünk mindenre, ahogy eredetileg terveztük, de közben fogalmazódnak meg a B és C tervek a fejünkben.
2021 a kis, családias, szabadtéri esküvők mellett sajnos a bizonytalanság éve is lesz valószínűleg, de nincs az az akadály, amin egy Menyasszony ne kerekedne felül, ha az esküvője múlik rajta;)